Anna Hjalmarsson på plats i Cannes

Läs Resumés intervju med vår VD på plats i Cannes, läs hela artikeln på Resumé

Utdrag från Resumé:

Cannes Lions media-kategori belönar den bästa användningen av olika medieslag. Men för Sveriges del är det ingen mediebyrå som tar hem något pris. Istället är det Prime PR som vinner brons.

Anna Hjalmarsson uttalar sig om  Mediebyråernas bidrag  i Cannes Med andra ord blev det en relativt klen utdelning. Juryledamoten Anna Hjalmarsson som är vd på Zentih ser en möjlig förklaring i bristande inskick.

– I Media skickar många in både högt och lågt. Det har kommit upp bidrag som inte har kunnat redovisa resultaten på ett bra sätt. Fler byråer måste tänka på att göra sina bidrag tillgängliga för juryn. Där sitter personer från alla världsdelar, och det måste vara lika begripligt för alla. Där ser jag tydliga förbättringsmöjligheter. Men jag har bara sett 350 av 3100 bidrag, säger hon.

Läs resten av artikeln här

Publicerat: